CONNECTION PLEASE
FM-Cube360TM är en maskin som sänder ut hela världens massmediaflöde. Max och Bob arbetar ständigt med att hålla maskineriet igång. Plötsligt, under en reparation, får Max en elektrisk stöt och mediaflödet börjar rusa runt i hennes kropp. Kommer Max överleva de elektriska biverkningarna? Kan en människa ta in all information som dagens media sänder ut?
På scen ser vi Max och Bob. De styr över hela världens massmediaflöde med den unika maskinen FM-Cube360TM. Det är deras jobb. Utan dem – inget internet, ingen signal, ingen kommunikation alls på hela planeten.
En dag går en propp i rummet för sociala medier och alla konton har plötsligt spärrats. Max går ner till källarens stora proppskåp för att lösa problemet, men får då en ordentlig stöt och svimmar. När hon sedan vaknar mår hon väldigt konstigt. Hon börjar hosta något fruktansvärt. Plötsligt hostar hon upp en radiofrekvens. Hon vill kräkas men det enda som hon får upp är statusuppdateringar och youtube-klipp. Hon inser att hon har hela världens massmedia i sin kropp och det läcker överallt. Ur fingertopparna, ur öronen, snart hoppar Max i tid och rum mellan olika kanaler, signaler, frekvenser och medier.
Har Max fått en superkraft? Eller kommer dessa krafter att ta över hennes kropp? … Samtidigt, ovan källarens ljudisolerade portar, sitter Bob obekymrat och spelar mobilspel…
OM
Ana Stanisic är en svensk/ serbisk skådespelare och koreograf, aktiv inom scen och film, utbildad vid Stockholm Dramatiska Högskola. I hennes arbete kombinerar hon olika uttryck såsom text och rörelse, eller film och dans. Med en examen i mimskådespeleri har hon de rätta verktygen för att skapa nytänkande scenkonst och film, samt ett skarpt öga för regi och koreografi. Just nu arbetar hon som skådespelare och koreograf på Ung Scen Öst i föreställningen Trollkarlen från Oz. Axel Fagerberg är en professionell percussionist från kulturstaden Strängnäs.
Efter klassiska studier på gymnasiet, jazz på folkhögskola och folkmusik vid Kungliga Musikhögskolan har han både breda och smala penslar att måla med. Just nu fokuserar han på att hitta sätt att trigga syntetiska ljud som låter honom behålla kontrollen han äger över de akustiska slagverksinstrumenten. Som frilansande musiker har han spelat bakom bl.a. Peter Jöback, Lisa Ekdahl, Steve Angello och Måns Zelmerlöw samt programmerat fabriksljud åt Nord Drum 2 och 3. Tillsammans blir Ana och Axel en spännande duett. Båda nördar som gärna blandar koreografi och ljudeffekter ner i minsta pantomimiska detalj.